Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Kar - Kecskemét

"Úgy gondoltam, hogy itt értékes és hasznosítható tudást sajátíthatok el"

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Csík Zsófia másodéves gazdálkodási és menedzsment alapszakos hallgató, aki a Magyar Nemzeti Banknál tölti duális képzésben a gyakorlatát. Gazdasági tanulmányaival párhuzamosan a Magyar Táncművészeti Egyetem táncos és próbavezető szakját végzi néptánc specializáción és mellette szabadidejében is táncol. Tanulmányokról, táncról, jövőbeni tervekről beszélgettünk.

 

Miért esett a döntésed az NJE GTK gazdálkodási és menedzsment szakjára?

                Az érettségi után sajnos nem sikerült elsőre felvételt nyernem a Magyar Táncművészeti Egyetemre, így szükségem volt egy „B” tervre, arra az esetre, ha következő alkalommal is ugyanígy járnék. Gondoltam elmegyek néhány egyetem nyílt napjára és valamerre orientálódok. Emlékszem a GTK nyílt napján azt gondoltam: én ide szeretnék jönni! - más egyetemet meg se néztem. Ekkor még nem tudtam, hogy melyik szak állna hozzám a legközelebb, ezért kutakodtam és ismerősöktől kérdezősködtem. Végül hosszas összevetés, mérlegelés után a gazdálkodási és menedzsment szakra esett a választásom. Úgy gondoltam, hogy itt értékes és hasznosítható tudást sajátíthatok el. Az egyetem közelsége, modernsége és duális képzési lehetősége pedig mind-mind fokozták elhatározásomat. Egy év múlva sikeres felvételt nyertem az MTE-re, azonban annyira megfogott az NJE, hogy következő évben belevágtam a gazdaságtudományba. Eleinte „B” tervnek indult, mostanra viszont úgy fogalmaznék, hogy kettő „A” tervem van.

 

Immáron második éve vagy a Magyar Nemzeti Bank duális hallgatója. Milyen feladataid voltak eddig? Mit gondolsz, megéri duális képzési formát választani?

                Eddigi gyakorlatomat a Hatósági Képzés és Nyilvántartási Főosztályon töltöttem, ahol különféle érdekes feladatokba kaphattam betekintést. Adminisztratív feladatok ellátása mellett a vizsgáztató rendszer tesztelésében is részt vettem, illetve két másik osztály munkájába is besegítettem. A gyakorlatom alatt sok új szakmai ismerettel gazdagodtam, amit a későbbi munkavégzésem során kamatoztathatok. Ezúton is meg szeretném köszönni kollégáim segítségét.

Abszolút megéri a duális képzési formát választani. Minden leendő felvételizőt biztatok, hogy gondolkodjon el rajta, valóban jó lehetőségnek tartom. A frissen diplomázott egyetemistáknak nehéz lépést tartani a munkatapasztalt jelöltekkel. A duális képzés gyakorlati része miatt viszont értékes tapasztalattal kezdhetünk neki az álláskeresésnek. Nagyobb referenciát nem tudok elképzelni egy pályakezdő számára, pláne, ha az MNB-nél töltheti a gyakorlatát. Igazán szerencsésnek mondhatom magam.

Gazdálkodástudományi tanulmányaiddal párhuzamosan a Magyar Táncművészeti Egyetem táncos és próbavezető szakján is sikeresen teljesítesz. Hogyan tudod összeegyeztetni a kettőt?

                Nagyon nehéz összeegyeztetni a két szak teendőit. Sokszor előfordul, hogy egyszerre kellene két gyakorlaton megjelennem vagy éppen percre pontosan egyszerre kellene vizsgáznom Budapesten és Kecskeméten is. Szerencsére az NJE rugalmasan tudja kezelni a helyzetemet és lehetőséget biztosít, hogy egyes tárgyakat egyéni tanrendben teljesíthessek.

Örülök, hogy bevállaltam a párhuzamos teljesítést, mert így időt spórolok, évekkel korábban be tudok lépni a munkaerőpiacra. Ugyanakkor bizonyíthatok magamnak, végtére is, nem sok ember mondhatja el magáról, hogy „táncos közgazdász”.

 

Néptánc. Hobbi? Hivatás? Mióta táncolsz? Melyik együttesben?

                A tánc nagycsoportos ovis koromban kezdődött. Emlékszem, Édesanyám attól tartott, hogy megijednék a felsősöktől (mert a próba az iskolában volt), ezért megkérte a bátyámat, hogy kísérjen el az első próbára. Úgy gondolom, hogy jól sikerülhetett az a próba, mert már 17 éve táncolunk mindketten.

Iskolaváltásnak köszönhetően kerültem a Kecskemét Táncegyüttesbe, ahol immáron 10. éve táncolok. Időközben középiskolát váltottam, átjelentkeztem a Kodály Zoltán Szakgimnázium (ÉZI) néptánc szakjára, ahol az érettségimet is szereztem. Valahol a négy év folyamán tudatosult bennem, hogy ez a tevékenység már átlépte a hobbi kereteit. Eldöntöttem, hogy ezzel szeretnék a későbbiekben foglalkozni.

Ennyi év alatt számtalan versenyen, nemzetközi szereplésen, rendezvényen léptél fel. Melyekre vagy a legbüszkébb?

                A Kecskemét Táncegyüttesnek köszönhetően szinte évente turnézunk. Megfordultunk Szlovéniában, Romániában, Szlovákiában, Bulgáriában, Törökországban, Azori-szigeteken, Kanadában, USA-ban és ha minden jól megy, akkor 2021 nyarán Baskíriába (Oroszország) utazunk. A legemlékezetesebb turné számomra 2017-ben, az Azori-szigeteken volt. A fesztiválszervezők kifejezetten sok programot és szabadidőt biztosítottak számunkra, tényleg nyaralásként éltük meg. Elmentünk erdei túrára, ami egy nagyon klassz vízeséshez vezetett; felvittek a felhők fölé egy kilátóhoz, minden nap az óceán partjánál strandoltunk, de a személyes kedvencem a delfinles volt. Órákon keresztül sétahajóztunk a nyílt óceánon delfinek társaságában, csodálatos élményben volt részem.

Számomra a táborok és turnék elsőbbséget élveznek, azonban egy versenyeredményt szívesen megosztok: 2016-ban, 11.-es ÉZI-s szakgimnazistaként a VII. Néptánc OKTV-n táncpartneremmel Különdíjban részesültünk.

Jövőbeni tervek?

                Az elkövetkezendő években tervezek mesterképzést végezni mindkét szak esetében. Felmerült bennem, hogy egy félévet Erasmus program keretében külföldön teljesítenék, egyelőre azonban nem tudom, hogy a párhuzamos tanulmányaim mellett kivitelezhető lenne-e. Munka tekintetében jelenlegi elgondolásom szerint gazdasági vonalon szeretnék elhelyezkedni, a táncot másodállásként vállalnám be. Egy biztos, mind a két terület szerves része lesz a továbbiakban is az életemnek.

 

A mostani végzős gimnazisták nincsnek könnyű helyzetben, amikor ebben a rendkívüli időszakban kell tovább tanulásról dönteniük. Mit üzennél nekik?

                Saját tapasztalataimból kiindulva azt üzenném nekik, hogy készítsenek minél több tervet! Sajnos belefutottam abba a hibába, hogy egy lapra tettem fel mindent. Pontos elképzelésem volt arról, hogy hol szeretnék továbbtanulni, biztos voltam benne, hogy felvesznek. Nem így lett. Azóta viszont mindig mindent előre megtervezek. Nagyjából 6-7 terv van a fejemben, igyekszem felkészülni minden esetleges változásra.

Ebben a rendkívüli időszakban talán lehetőség adódik a végzősöknek, hogy át tudják gondolni a jövőjüket, fel tudjanak készülni minden eshetőségre. Sok-sok kitartást kívánok nekik!