Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Kar - Kecskemét

IM3 club – versenynek indult diákszervezet lett a vége

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Online Marketing Stratégia Verseny 2021 - A Kiválóság stratégiája című verseny első helyezett csapata: Horváth Csanád, Fenyvesi Loretta és Kiss Réka. A felkészülésről és a döntőben való megmérettetésről Kiss Rékával, míg az IM3 clubról Horváth Csanáddal beszélgettünk.

 

Honnan értesültetek a versenykiírásról?

Horváth Csanád: Elsőként Fogyasztói magatartás órán értesültünk róla, amikor Dr. Somosi Ágnes tanárnő felhívta rá a figyelmünket. Már akkor is felkeltette az érdeklődésünk, viszont még nem volt meg a kellő löket ahhoz, hogy el is induljunk a versenyen.

Végül rájöttünk arra, hogy ez a lehetőség nem csak a saját érdekeinket és fejlődésünket szolgálja, hanem egy nagyobb terv elengedhetetlen része is lehet. Ezért is tettünk meg mindent a győzelemért.

 

Röviden összefoglalnátok, hogy mi volt a célja a versenynek és milyen feladatot kellett megoldanotok?

Kiss Réka: A verseny kiírója, a FranklinCovey Magyarország oktatásfejlesztési üzletága úgy fogalmazta meg a célját, hogy szeretne új piacokra belépni, új célcsoportokat megszólítani, s ezáltal minél több egyénhez és családhoz eljuttatni azt a tudásvagyont, amely segíti az embereket, hogy igazán eredményes életet élhessenek. Iskolai szakköröket szeretnének létrehozni és működtetni a mentális ellenállóképesség fejlesztése, és korunk kihívásaival való megküzdés érdekében. A mi feladatunk az volt, hogy kidolgozzunk egy marketing stratégiát és egy online marketingkommunikációs kampányt, ami segít elérni a kitűzött célt. Ez elég sok részfeladatból állt, először egy helyzetelemzést végeztünk - szakirodalom átnézése, versenytársak felmérése, STEEP és SWOT elemzés -, majd elkészítettük primer kutatásainkat, több mélyinterjút is csináltunk, illetve egy részeletes kérdőívet. Amikor ezeket alaposan kielemeztük, akkor tudtunk áttérni a stratégia kidolgozására. Meghatároztuk a marketing célt, átfogóan elemeztük a célcsoportokat, majd számukra egy egyedi értékajánlatot készítettünk, s mindegyik célcsoportot külön csatornán, külön taktikával és üzenettel szólítottunk meg. Egy-egy kommunikációs stratégia megalkotásához is számos egyéb alfeladatot végeztünk még, végül összefoglalóan pedig elkészítettük a kampány ütemezését, költség és kockázat elemzését.


Amikor továbbjutottatok a döntőbe, hogyan készültetek az újabb megmérettetésre?

K.R.: A döntőben szakmai zsűri előtt kellett prezentálnunk a korábban elkészített pályamunkánkat, amire kaptunk is emailben visszajelzést, így ez alapján vágtunk bele újból a munkába. A kutatásaink elég jól megalapozottra sikerültek, viszont magát a marketing stratégiát nem volt időnk úgy kidolgozni, ahogy szerettük volna – ennek a részletesebb kifejtését javasolta a zsűri is -, ezért legfőképpen erre koncentráltunk. Közben párhuzamosan készítettük a prezentációnkat is, s a tanárnővel is többször konzultáltunk, ami mindig hatalmas segítség volt, az iránymutatás és a visszajelzések nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy végül ilyen eredményes lett a munkánk. Az utolsó napon többször elpróbáltuk a prezentációt, hogy beleférjünk az időbe, illetve átgondoltuk a B terveket arra az esetre, ha a technika cserbenhagyna, – hogyan tudja egy ember léptetni a prezit, mi lesz, ha valakinek megszakad az internetkapcsolata – de szerencsére minden rendben ment.


Nehezítő körülmény volt, hogy online került megrendezésre a verseny, vagy nem éreztétek, hogy ez hátrányosan hatna a közös munkátokra?

K.R.: Azt gondolom, hogy volt előnye és hátránya is az online lebonyolításnak. Voltak olyan részei a versenynek – mint például a szakcikkek keresése és átolvasása, az adatok böngészése különböző elemzésekhez vagy a kérdőíves kutatásunk összeállítása –, amik hagyományos körülmények között is online zajlottak volna, így nem volt jelentősége. Továbbá a jelenléti oktatás és az egyéb program lehetőségek megszűnésével rengeteg időnk szabadult fel, amire szükség is volt. Kifejezetten jól jött a rugalmasság az interjúknál, konzultációknál is, volt például olyan, hogy egy intézményvezető interjú alanyunknak a kitűzött időpont előtt 20 perccel jött közbe egy sürgős megbeszélés, s így itthonról könnyedén át tudtuk ütemezni, illetve a tanárnővel, valamint mi hárman is mindig tudtunk megfelelő időpontot találni a meetingekhez, akár az esti órákban is, ami utazással egybekötve nehezebben lett volna kivitelezhető. Ugyanakkor nehezítő körülményt is okozott bőven. Nekem az okozta a legnagyobb kihívást, hogy fenntartsam a motivációmat és a lelkesedésemet a személyes kontaktus nélkül is, a hajrában akár napi 16-18 órát a laptop előtt ülve. A kreatív részek is sokkal döcögősebben mentek online, a döntő előtt végül össze is ültünk inkább személyesen kidolgozni a marketingstratégiát, s így együtt egy nap alatt sokkal többet haladtunk, mint az ezt megelőző héten. Bár talán nem teljesen erre vonatkozik a kérdés, de maga az online megrendezés okozója, a vírus se könnyítette meg a dolgunkat, Csanád és én is a verseny időszaka alatt estünk át a víruson, ami azért negatívan befolyásolta a munkát.


Milyen visszajelzést kaptatok a döntőben a verseny zsűrijétől?

K.R.: Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk minden zsűritagtól, megtisztelő volt hallgatni az elismerő szavakat. Hangsúlyozták, hogy a végére nagyon összeállt a munkánk, látszódott, hogy nem csak egy kreatív ötlet volt, hanem egy nagyon megalapozott, átgondolt stratégia. Felemelő érzés volt, hogy egyrészt marketing szempontból is helytálló lett, amit készítettünk, másrészt a FranklinCovey számára is értéket jelenthet. Dr. Jakab Julianna, a cég oktatásfejlesztési üzletágának vezetője megköszönte, hogy ennyire részletesen elmélyedtünk az ő munkájukba, s azonosultunk azzal, hogy mi is a cég küldete.


IM3 club. Mit rejt a rövidítés a csapat nevében?

H.Cs.: Az egyetemen újonnan alakuló diákszervezetünk neve, ami kettős tartalommal bír.

Egyrészt a (diákok szempontjából) fiatalságot az egyetemi lét különleges légkörét és szabadságát jelenti, és azt hogy a saját kezünkben van a sorsunk.
Másrészt pedig a club teljes neve Innovation Marketplace 3 , ami előrevetíti, hogy mi is ennek a szervezetnek a sajátossága és célja.

 

Milyen célkitűzéseitek vannak a szervezet megalapításával?

H.Cs.: Egyrészt szeretnénk áthidalni a munkáltatók és a friss diplomás pályakezdők közötti szakadékot úgy, hogy szakmai tapasztalatot adunk azoknak a diákoknak is, akik nem nyertek felvételt az egyetem duális képzésére.

Ezzel is szeretnénk azt erősíteni  minden diákban, hogy aki a Neumann János Egyetemet választja, olyan pluszt fog kapni, ami a gyors elhelyezkedéshez és egy eredményes, sikeres élethez elengedhetetlen.

Másrészt szeretnénk kiépíteni egy olyan fejlett egyetemi hallgatói életet, mint amilyet az amerikai filmekben láthatunk, vagy a nagymúltú magyarországi egyetemeken már megtalálhatunk.

Ehhez viszont szükség van tudatos "nevelésre". Legyen a hallgatókban arra igény, hogy nem elég az, hogy beiratkoznak egy egyetemre és azt majd valamilyen eredménnyel elvégzik. Mindenki saját maga határozza meg mennyit fog érni a diplomája. 

Plusz munkára, szorgalomra és kitartásra van szükség ahhoz, hogy később annál a cégnél olyan munkát végezzenek akkora fizetésért, ami boldoggá teszi őket!

Ehhez a Neumann János Egyetem minden eszközt megad, csak élni kell a lehetőségekkel!

 

Kiknek a jelentkezését várnátok? Minden hallgató számára nyitott lenne a jelentkezés lehetősége vagy csak GTK-s diákok tudnának csatlakozni?

H.Cs.: Minden olyan hallgató jelentkezését várjuk, aki még nem tudja, mi szeretne lenni. Akinek támogatásra és segítségre van szüksége a nagybetűs élethez, aki szeretne fejlődni, aki el szeretné érni a céljait és minél vonzóbb akar lenni a munkáltatók száméra, azzal hogy releváns tapasztalatokkal rendelkezik.

Elsősorban közgazdász képzéssekkel indulunk így a GTK-s jelenlegi és a leendő hallgatókat várjuk, de nincs kizárva, hogy később az egész egyetem diáksága profitáljon a clubbunkból.