Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Kar - Kecskemét

Hallgatóink mondták - fókuszban az online vizsgáztatás

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Felmérés készült két marketinges tárgy online ZH-inak hallgatói megítéléséről (Fogyasztói magatartás - GTK alapszakos képzés, Marketing alapismeretek – GAMF gépészmérnök MsC képzés. Oktató: Dr. Somosi Ágnes). Íme a szöveges hallgatói vélemények.

 

„Örömmel fogadtam, hiszen ez innováció az eddigi oktatási formák között.”

 „Ez a fajta ZH teljesen jó, időt és pénzt spórolhatunk meg, mert nem kell leutazni az iskolába. Mivel ez ZH időkorlátos így a csalásra nincs esély, az idő rövidsége miatt.”

„Köszönjük szépen a hangos PPT-ket, nagyon hasznos volt.”

„A legjobb lehetőség, ami szerintem az Oktatók és Hallgatók számára is megkönnyíti a számonkérést ebben a sajnálatos helyzetben.”

„Számomra az online ZH írás szimpatikusabb módszer, mint a tantermi ZH írás, főként abból a szempontból is, mert egy kifejtős feladatnál nem vesz igénybe annyi időt, hogy megfogalmazzam és leírjam a választ, hiszen laptopon dolgozva sokkal gyorsabban és ütemesebben tudok haladni a kérdések megválaszolásával.”

„Kicsit kevésnek éreztem az időt, de egyébként pozitívak a tapasztalataim”

 „Tetszik. Nincs akkora vizsgadrukkom és nem kell hozzá 2,5 órát utaznom.”

„Még a coospace-en volt lehetőségem beugró tételsort kitölteni többszöri alkalommal is. Bizonyos tekintetben nehezebb, de sokkal pontosabb képet ad a diák felkészültségéről, emellett javítással és az olvashatatlan kézírással írt dolgozatoktól is megkíméli magát egy tanár. Egyik legjobb módja a bürokrácia csökkentésének.”

„Nekem az a véleményen az online zhról, hogy ez előző zhkhoz képest sokkal rugalmasabb. Sokkal áttekinthetőbb az írás a nyomtatott betűk miatt.”

 „Hasznosnak tartom, talán a jövőben általánosan használva lesz”

„Eddig én még csak kettőt írtam, és eltérőek a véleményeim. Az elsőnél voltak technikai problémák, de miután megoldódtak teljesen jól működött, elég volt rá az idő, a feladatokat olyan sorrendbe lehetett megoldani, ahogy szerettük volna, tehát vissza lehetett lépni a kérdéseknél. A második viszont egyáltalán nem volt olyan jó, nagyon kevés volt az idő, a kérdéseket nem lehet átugrani, mert utána nem lehetett visszalépni, és a legvégén voltak azok a kérdések, amikre több idő kellett volna, de már nem jutott rá elég, és ráadásul nagyon sok feladat volt.”

„Az eddig megírt online ZH tapasztalatok alapján az idő mindig kevésnek bizonyult, főleg azoknál a kérdéseknél, ahol van kifejtős rész is. Eddig soha nem kellett időre gépelnem, sajnos nem is vagyok világbajnok gépíró. :( És nagyon dühítő az, amikor tudom a helyes választ, de a körülmények nem teszik lehetővé, hogy leírjak mindent, amit tudok.”

„Nekem tetszett az online ZH, elég részletes volt. Könnyebb így megoldani a részvételt a vizsgán, nem kell sokat utazni. Az idő nekem elég volt.”

„Szerintem teljesen megfelelő volt a körülményekre tekintve.”

„Nagyon jó volt maga a kialakítása, a külön fülekre osztott, lapozható rendszer. A kérdések mennyisége is passzolt az időkorláthoz, talán több párosításos és kevesebb igaz/hamis kérdéssel nagyobb lett volna az egyensúly. Összeségében tökéletesen kielégítette a helyzet okozta követelményeket.”

„Kérdésem nincs, mindösszesen csak köszönetet tudok mondani.”