Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Kar - Kecskemét

Egy "nAPP" Kecskeméten

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Az Országos Városmarketing Verseny regionális döntőjében két csapatunk is megmérettetett. Szelei Eszter, Kis Melinda, Istenes Alexandra „Egy nAPP Kecskeméten” című projekt készítői személyes hangvételű beszámolóját olvashatjátok.

 

Az Országos Városmarketing Verseny már 5. alkalommal került megrendezésre. Az idei téma: hogyan támogathatja a digitális, online marketing az infó-kommunikációs technológiákra épülő városfejlesztést, az okos várossá válást.

Harminchat város közül választhattunk és sikeresen el is nyertük Kecskemétet, így egy témakörön belül a Hírös városnak készítettünk „Smart City” stratégiát. A projektünk alapvetően a turizmus fejlesztésére irányult, hogyan tudnánk Kecskemétet érdekessebbé tenni az ide látogatók számára, illetve ezáltal hogyan tudnánk növelni a számukat és ez hogyan hathat Kecskemét idegenforgalmára, gazdaságára. Természetesen mindezt „smartosan” tettük. Egy meglévő mobil alkalmazást fejlesztettünk tovább, ami játékosan mutatja be a várost, majd a felhasznált ismereteket ponttá, ezt követően kedvezménnyé alakítottuk, amit különböző vendéglátó egységekben tudnak beváltani a felhasználók.

A kidolgozott projektfeladat beadása után szóban is prezentálnunk kellett a leírtakat. Nagyon erős mezőnnyel álltunk szemben, minden csapat jól szerepelt, kreatív ötleteik voltak, olyanok, amik nekünk sokszor eszünkbe se jutottak. A szervezést külön is ki kell emelni. A versenyen gördülékenyen ment minden és nagyon színvonalas volt a rendezvény.

Összességében azt hiszem, elmondhatjuk, hogy élveztük a feladat készítését, nagy kihívás volt, hiszen egyikőnk sem vett még részt hasonló projektben vagy versenyen és rengeteg tapasztalatot szereztünk általa. Reméljük, hogy az önkormányzat érdeklődését is felkelti kezdeményezésünk és akár megvalósításra is kerülhet az „Egy nAPP Kecskeméten” nevű projekt.

Projektet készítették: Szelei Eszter, Kis Melinda, Istenes Alexandra